TrafficBizNet TMS Logistiksystem Planeringssystem ÅtervinningEtt enkelt och effektivt logistiksystem

TrafficBizNet är ett heltäckande logistiksystem som är speciellt utvecklat för verksamheter inom återvinning/avfall, slamsug/spol, godstransport och service. Systemet är uppbyggt av intelligenta moduler som tillsammans täcker hela orderflödet från bokning av uppdrag till utskrift av faktura.

Boka demo

Ordersystem Digital ArbetsorderAnvändaren i centrum

Vår filosofi är att ett IT-system ska vara enkelt att lära sig och enkelt att arbeta med. Samtidigt ska det fullt ut stödja företagets processer. TrafficBizNet har utvecklats med målet att skapa en helt egen klass vad gäller användarvänlighet.

För att nå målet har vi under många år samlat erfarenheter och synpunkter från transportledare, chaufförer, IT-ansvariga och andra användare och implementerat dessa i systemet. Tillsammans med stort fokus på kvalitetssäkring, som eliminerar irriterande strul, blir TrafficBizNet ett enkelt och roligt system att arbeta med.

Återvinning Miljö CO2Värna om miljön och dina kostnader

Genom en fullständig överblick över fordon och uppdrag i en smart kartmiljö kan du enkelt koordinera rutterna så att de blir så effektiva som möjligt. Har du containers kan du enkelt visa dem i samma vy. Detta sparar bränsle, fordonsslitage och arbetstid, med andra ord, både kostnader och miljö.

Får du in ett expressuppdrag kan du direkt se vilket fordon som är närmast och lägga uppdraget på det fordonet. Alternativt kan du buda ut uppdraget till alla fordon, den chaufför som accepterar uppdraget först får det tilldelat.

Arbetsorder Planeringssystem Logistiksystem Återvinning
Arbetsorder Serviceorder
Avfallshantering Sophämtning

Moduler och funktionalitet

Med TrafficBizNet får du alltid programmen TNoffice och TNmobile. Dessa två program består av fyra moduler som hanterar bokning, planering, rapportering och fakturering. Detta är en garanti för att när ett uppdrag är registrerat i TrafficBizNet så missas inte en enda intäktskrona.

För att du ska få ut det mesta ur just din verksamhet finns fyra speciellt framtagna systemversioner som innehåller olika moduler och egenskaper utöver TNoffice och TNmobile. Har du ett återvinningsföretag där du handlar med fraktioner, hyr ut containers och använder vågsystem passar systemversionen Professional bäst. Har du ett serviceföretag och vill få full kontroll över din planering och digitalisera dina serviceorder passar systemversionerna Standard eller Standard+ perfekt. För företag och kommuner som vill samordna sina enheter eller söker verksamhetsunika moduler rekommenderar vi Enterprise. Kontakta gärna någon i vårt team så berättar vi mer.

Service

Standard

  • TNoffice
  • TNmobile
  • En (1) installation
  • Mailsupport
  • 4 timmars utbildning

Standard+

  • TNoffice
  • TNmobile
  • En (1) installation
  • Telefonsupport 07-16
  • 4 timmars utbildning
  • 4 timmars registeruppsättning
  • Integration Visma SPCS

Professional

  • TNoffice
  • TNmobile
  • Upp till tre (3) installationer
  • Telefonsupport 07-16
  • 8 timmars utbildning
  • 8 timmars registeruppsättning
  • Integration Visma SPCS m.fl.
  • Hyrmodul för containers
  • Integration vågsystem
  • Stöd för RFID
  • Verksamhetsanpassade moduler

Enterprise

  • TNoffice
  • TNmobile
  • Obegränsat antal installationer
  • Telefonsupport 24/7
  • Utbildning enligt offert
  • Registeruppsättning enligt offert
  • Integration mot alla affärssystem
  • Hyrmodul för containers
  • Integration vågsystem
  • Stöd för RFID
  • Verksamhetsanpassade moduler
  • Verksamhetsunika moduler