OM SCANEASY
Enkelt lagersystem med scanner
Med lagerhantering i ScanEasy får ditt företag full koll på alla artiklar, beställningar och transaktioner. Den trådlösa scannern gör användandet supersmidigt, så att du kan fokusera på resten av verksamheten.
Från 495 kr / månad.

HÖJDPUNKTER
1 klick
för att plocka ut en artikel från lager.
15 min
för att lära sig systemet.
10 000+
artiklar med full kontroll.

DIGITALISERA LAGRET
Ett komplett system för lagerhantering
Lagerhantering består ofta av många olika aktiviteter, såsom uttag, påfyllning, inventering, optimering, uppföljning med mera. Med smarta funktioner för lagerhantering sköter ScanEasy det mesta åt dig.
Mer om ScanEasy
Registrera enkelt uttag och inleveranser i systemet med den trådlösa streckkodsläsaren. Då får både du och dina kollegor koll på hur mycket som finns i hyllorna samtidigt som ni slipper skriva lappar och komma ihåg saker i huvudet.
Du kan när som helst hämta lättöverskådliga statistikrapporter över lagervärde, förbrukning, beställningsbehov och eventuell inkurans. Vilket gör det enkelt att både optimera lagerplatserna samt frigöra bundet kapital. Allt detta i ett och samma program. Hur smart är inte det?
ANVÄNDARVÄNLIGT OCH FLEXIBELT
Så fungerar ScanEasy
ScanEasy har många smarta funktioner för att arbetet på lagret ska bli så smidigt som möjligt. Tillsammans med våra användare förbättrar vi hela tiden funktionaliteten så att du alltid har de senaste och bästa funktionerna till hands. Läs mer om några utvalda funktioner här nedan och föreställ dig hur smart just din lagerhantering kan bli.
Scanna dina artiklar
Inbyggt stöd för scanner och streckkoder gör att du snabbt och smidigt hanterar rätt artikel.
Få automatisk saldovarning
Den automatiska saldovarningen ger dig notiser när det är dags att fylla på lagret.
Se, skriv ut och exportera statistik
Hämta lagervärde, förbrukning, inkurans och mycket mer i snygga och smarta rapporter.
Fler funktioner
Plocka ut från lager
ScanEasy stödjer plock av artiklar och räknar ner lagersaldot vid uttag.
Fyll på lagret
ScanEasy stödjer inleverans av artiklar och räknar upp lagersaldot vid påfyllning.
Inventera snabbt och smidigt
ScanEasy stödjer inventering av artiklar och justerar lagersaldot vid korrigeringar.
Se lagersaldot i realtid
ScanEasy uppdaterar och visar lagersaldot i realtid för alla dina artiklar.
Koppla artikeldata
ScanEasy visar artikelns benämning, inpris/utpris, leverantör, produktbild och förpackningsstorlek.
Hantera inköpsorder
ScanEasy skapar kompletta inköpsorder direkt från beställningsbehoven färdiga att skickas.

KUNDREFERENSER
Du är i gott sällskap
Gör som andra ledande företag och skaffa ScanEasy för din lagerhantering. Systemets enkelhet, flexibilitet och skalbarhet gör att det passar alla branscher och alla storlekar på verksamhet.
”Med ScanEasy har vi fått mycket bra kontroll på vårt färdigvarulager. ScanEasy gör det enkelt att både lägga in artiklarna på lager samt skapa plocklistor för våra utleveranser.”
Jonas Karlsson | Produktionschef | Reviva Plastics
FÖRDJUPA DIG
Snabbfakta lagersystem
Vad är ett lagersystem?
Ett lagersystem, även kallat lagerprogram, lagerhanteringssystem, WMS och inventeringssystem är en mjukvara som används av företag och organisationer för att förenkla lagerhanteringen och skapa ett bättre logistikflöde.
Mer fakta om lagersystem
Lagersystemet kan med fördel integreras med ett ekonomisystem eller affärssystem för att koppla samman och digitalisera materialflöden och tjänsteflöden. Från ordermottagning och planering till materialuttag, tidrapportering och fakturering. Lagersystemet säkerställer att rätt material i rätt kvantitet blir uttaget och debiterat mot rätt försäljningsorder.
SMIDIG INSTALLATION
Så kommer du igång
Med ScanEasy får du smart digital lagerhantering paketerat i en smidig månadslicens. Du kommer igång direkt och kan avsluta när du vill. Systemet levereras nyckelfärdigt så att du kan börja hantera ditt lager direkt. Scanner och skrivare är dessutom plug-n-play för att uppsättningen ska bli så smidig som möjlig.
Mer om hur du kommer igång med ScanEasy
Allt du behöver för att komma igång är en vanlig dator eller platta att köra systemet på. När du beställt ditt system följer du bara stegen nedan för att få ett fullt digitaliserat lager.
Steg 1 – Lägg in artiklarna
Lägg upp dina artiklar med artikelnummer, benämning, pris, bild etc. i artikelregistret. Har du många artiklar hjälper vi dig med en inläsning för att spara tid.
Steg 2 – Skriv ut streckkoder
Skriv ut streckkoder till dina artiklar eller hyllkanter. Du kan även använda leverantörens streckkoder om sådana finns.
Steg 3 – Inventera
Sista steget är att tala om för systemet hur många artiklar du har på hyllan. Nu är systemet klart för uttag, inleverans och inventering samtidigt som lagersaldo och lagervärde kan visas i realtid.
Vill du få hjälp på vägen finns fri support att tillgå från start samt en inbyggd manual med smarta tips och trix. Med ScanEasy kan du vara säker på att ditt lager blir digitaliserat på smidigast tänkbara sätt.

ETT SMART VAL
Fördelarna med ScanEasy
Med ett lagersystem som ScanEasy förbättras kraftigt produktiviteten, arbetsmiljön och servicenivån jämfört med manuell hantering. Detta då information kan överföras och lagras digitalt i samma sekund som en händelse sker på lagret.
Läs mer om fördelarna
Att välja ScanEasy för ditt företags lagerhantering innebär en rad fördelar som du kommer märka direkt. Det blir lättare att överblicka vilka artiklar som finns hemma. Tiden för att räkna och rätta saldon minimeras. Och det går snabbare att få fram lagervärdet. Nedan kan du läsa ännu mer om varför det är smart att välja just ScanEasy som programvara för uppgiften.

Enkelt format och kraftfull prestanda
Med ScanEasy får du enklast tänkbara arbetsflöde. Ett tydligt exempel är att uttag sker med ett enda klick på scannern. Detta är unikt för ScanEasy och gör att användarna kan nyttja systemet helt utan förkunskaper.
Läs hela
Utöver det användarvänliga gränssnittet har ScanEasy en rad kraftfulla funktioner för lagerhantering. Till exempel kan ScanEasy visa lagersaldot, lagervärdet, lagertransaktionerna, inkurans och beställningsbehov i smarta statistikrapporter. Detta gör ScanEasy till ett perfekt val för företag där man snabbt och smidigt vill få koll på hela eller delar av lagret.

För den lilla och den stora verksamheten
ScanEasy är ett skalbart lagersystem som passar allt från små lokala verksamheter till stora globala koncerner. Gemensamt för företag som väljer ScanEasy är att lagerhanteringen blir snabb, smidig och flexibel.
Läs hela
Tekniskt fungerar systemet lika bra på en dator i ett lagerställe. Som det gör i en global IT-infrastruktur med hierarkier, kluster och policys. Capplon har erfarenheten och modellerna för att jobba med alla behovsbilder. Stora som små.
ABONNEMANG OCH PRISER
Välj ditt abonnemang
Beställ ditt system snabbt, smidigt och säkert direkt på webben.
eller
Bas
Instegssystem för en dator och ett lagerställe. Fungerar även offline.
495 SEK / mån
(Pris exkl. moms. Installation tillkommer.)
Lagerfunktioner
✓
Statistikmodul
✓
Digital manual
✓
Introduktion
✓
Fri support
✓
Produktions- och testläge
✓
Populär
Moln
Ingen installation och obegränsad tillgång till lagret från alla webläsare.
995 SEK / mån
(Pris exkl. moms. Registrering tillkommer.)
Lagerfunktioner
✓
Statistikmodul
✓
Digital manual
✓
Introduktion
✓
Fri support
✓
Produktions- och testläge
✓
Molnbaserat datacenter
✓
Nätverk
Optimalt för företag med egen nätverksmiljö. Installeras och driftas i egen regi.
Offert
(Förfrågan i nästa steg)
Lagerfunktioner
✓
Statistikmodul
✓
Digital manual
✓
Introduktion
✓
Fri support
✓
Produktions-och testläge
✓
Nätverksinstallation
✓
Flera lagerställen
✓
MER INFORMATION
Vill du veta mer?
+46(0)370 65 69 19
Se systemet live
Detaljerad produktinformation
Få en smidig implementeringsprocess, skalbar licensiering och anpassningsbar funktionalitet oavsett IT-miljö.