ScanEasy
Enkelt system för lager och förråd.
Från 495 kr / månad.
Få koll på dina artiklar.
ScanEasy uppfyller alla kriterier på ett modernt lagersystem, WMS och lagerprogram. Systemet håller full koll på artiklar, lagersaldo, förbrukning och beställningsbehov. Samtidigt kan personalen plocka ut, lägga in och inventera med streckkodsläsare. Det är så vi skapar enklare lagerhantering – tillsammans.
Så fungerar ScanEasy.
Scannerstöd
Plocka ut, lägg in och inventera dina artiklar snabbt och smidigt med scanner.
Saldovarning
ScanEasy håller koll på dina lagersaldon och säger till när det är dags att beställa.
Statistik
Se lagersaldo, lagervärde och förbrukning i snygga rapporter som pdf eller Excel.
Alla funktioner i en smidig prenumeration.
Med ScanEasy lagersystem får du alla smarta funktioner i en smidig månadsprenumeration. Du slipper uppsättningstid och kan avsluta när du vill. Dessutom ingår obegränsat antal användare, artiklar och transaktioner helt utan kostnad. Nedan följer ett urval av de funktioner som ingår. Klicka på pilarna nedan för att läsa mer om varje.
Lagersaldo
ScanEasy visar lagersaldot i realtid för en, flera eller alla artiklar.
Lagerplats
Artiklarna kan kopplas till en lagerplats så att denna syns både vid plock och inleverans.
Artikelinfo
Utöver lagerplats kan ScanEasy visa artikelns benämning, inpris/utpris, leverantör, produkbild och förpackningsstorlek.
Plock
ScanEasy stödjer plock av artiklar och räknar ner lagersaldot vid uttag.
Inleverans
ScanEasy stödjer inleverans av artiklar och räknar upp lagersaldot vid påfyllning.
Inventering
ScanEasy stödjer inventering av artiklar och justerar aktuellt lagersaldo vid uppdatering.
Scannerstöd
ScanEasy har ett inbyggt scannerstöd som effektiviserar uttag, inleverans och inventering.
Streckkoder
ScanEasy stödjer alla typer av streckkoder och kan dessutom skapa egna streckkoder ifall de saknas från leverantör.
Etiketter
En direktkoppling till etikettskrivare gör att egna streckkoder kan skrivas ut på proffsiga självhäftande etiketter. Klara att märka artikeln eller hyllkanten med.
Saldovarning
Smart saldovarning skapar notiser när en eller flera artiklar har nått beställningspunkt. En översiktrapport visar snabbt aktuella behov.
Statistik
En inbyggd statistikmodul skapar filtrerbara, sorterbara och utskrivbara rapporter över lagersaldo, transaktioner och inkurans.
Inköpsorder
ScanEasy stödjer beställningar mot leverantörer via inbyggd e-post. Inköpsorder kan dessutom kopplas direkt till beställningsbehoven vilket minimerar administrationen.
Välj abonnemang.
Bas
Instegssystem för en dator och ett lagerställe. Fungerar även utan internet.
495 kr / månad
(Installation tillkommer)
Lagerhantering
✓
Artikelinformation
✓
Statistik
✓
Fri support
✓
Produktionsläge och testläge
✓
Populärast
Moln
Ingen installation och obegränsad tillgång till lagret från alla webläsare.
995 kr / månad
(Registrering tillkommer)
Lagerhantering
✓
Artikelinformation
✓
Statistik
✓
Fri support
✓
Produktionsläge och testläge
✓
Moln-drift
✓
Nätverk
Optimalt för företag med egen nätverksmiljö. Installeras och driftas i egen regi.
Offert
(Förfrågan i nästa steg)
Lagerhantering
✓
Artikelinformation
✓
Statistik
✓
Fri support
✓
Produktionsläge och testläge
✓
Nätverksinstallation
✓
Flera lagerställen
✓
Kom igång direkt.
ScanEasy är ett användarvänligt, effektivt och flexibelt lagersystem som gör det möjligt att överblicka, hantera och följa upp ditt lager eller förråd från en vanlig dator.
Läs hela
Systemet är nyckelfärdigt så att du snabbt kommer igång med din nya lagerhantering. Scanner och skrivare är dessutom plug-n-play så att du kan börja använda streckkoderna direkt.
Behöver du hjälp på vägen finns fri support att tillgå samt en inbyggd manual med smarta tips och trix. Med ScanEasy kan du vara säker på att ditt lager blir digitaliserat på smidigast tänkbara sätt.
Beställ ditt system snabbt, smidigt och säkert.
Få en trygg köpupplevelse med Capplons smidiga beställningsprocess. Allt är förberett från start så att du inte behöver tänka på detaljerna.
1 – Välj licens
Välj ditt abonnemang här på webben eller kontakta vårt säljteam för att genomföra din beställning.
Läs hela
När du slutfört din beställning får du en orderbekräftelse med en komplett kom-igång-guide som tar dig hela vägen till ett uppsatt system.
Har du valt till scanner eller etikettskrivare skickas dessa till din angivna postadress inom några dagar.
Vårt säljteam tar kontakt med dig i samband med din beställning och stämmer av att allt blivit levererat som förväntat.
2 – Konfigurera
Systemet kommer förberett med allt du behöver och kan börja användas direkt efter du fått dina inloggningsuppgifter.
Läs hela
Du lägger enkelt in dina första artiklar i det lättöverskådliga artikelregistret. Här anger du artikeldatan i färdiga fält och kompletterar med snygga produktbilder.
När dina artiklar är upplagda i registret kan du gå direkt till inleveransfönstret och ange hur mycket du har på hyllan.
Klart! Ditt ScanEasy är nu uppsatta för uttag och inleverans och inventering.
3 – Testa
När konfigurationen är klar är det bara att börja testa. Välj utleverans eller inleverans och gör din första lagertransaktion.
Läs hela
I autoläget hittar systemet automatiskt artikeln och räknar ner lagersaldot när du scannar.
För att plocka ut ett större antal artiklar används med fördel det manuella läget. Här anger du enkelt antalet som ska plockas ut med siffertangenterna.
Vill du fördjupa dig i funktionerna finns det färdiga exempel och guider inne i systemet som gör det enkelt att lägga upp dina artiklar och börja testa transaktionerna.
Behöver du ytterligare stöd finns en tekniker alltid tillgängliga med fri svensk support över telefon och mail.
Du är i gott sällskap.
ScanEasy är ett otroligt populärt lagersystem hos små, medelstora och stora företag över hela Sverige. Systemets enkelhet, flexibilitet och skalbarhet gör att det passar alla storlekar på verksamhet och alla branscher. Från det lokala vårdföretaget till den stora industrikoncernen.
”Med ScanEasy har vi fått mycket bra kontroll på vårt färdigvarulager. ScanEasy gör det enkelt att både lägga in artiklarna på lager samt koordinera våra utleveranser.”
Jonas Karlsson | Produktionschef | Reviva Plastics
Innovation för dig.
Enkelt format. Kraftfull prestanda.
Med ScanEasy får du enklast tänkbara logistikflöde. Ett tydligt exempel är att uttag kan ske med ett enda klick på scannern. Detta är unikt för ScanEasy och gör att alla användare kommer snabbt in i systemet – oavsett tidigare datorvana.
Läs hela
Utöver det användarvänliga gränssnittet har ScanEasy en rad kraftfulla funktioner för att hantera lagret. Till exempel kan ScanEasy visa lagersaldo, lagervärde, lagertransaktioner, inkurans och beställningsbehov i smarta statistikrapporter. Detta gör ScanEasy till ett perfekt val för företag där man snabbt och smidigt vill få koll på hela eller delar av lagret.
Från den lilla till den stora verksamheten.
ScanEasy har en fantastisk skalbarhet som gör att det passar lika bra i den lokala servicefirman som i den globala industrikoncernen. Gemensamt för alla verksamheter som väljer ScanEasy är att användarna får enklast tänkbara lagerhantering.
Läs hela
Systemet fungerar lika bra på en enda dator för att hantera ett enda lagerställe. Som det gör i en global IT-infrastruktur med hierarkier, kluster och policys. Capplon har erfarenheten och modellerna för att jobba med alla behovsbilder. Stora som små.
Fler höjdpunkter.
Om ni idag sköter lagret manuellt och lägger mycket tid på att räkna, rätta och beställa artiklar kommer ScanEasy revolutionera er lagerhantering.
Läs mer
Ett lagersystem som ScanEasy, även kallat WMS (Warehouse Management System), lagerhanteringssystem, lagerprogram, lagerhållningssystem, inventeringsprogram med mera, förbättrar kraftigt produktiviteten, arbetsmiljön och servicenivån jämfört med manuell hantering. Läs mer om höjdpunkterna nedan.
Enkelt användande
Mer lättöverskådligt än en mobilapp och färre klick än ett fullskaligt affärssystem – ScanEasy är optimerat för lagerhantering.
Full koll på saldot
Håll full koll på saldot utan att behöva gå ut på lagret och räkna. Se aktuellt saldo direkt på skärmen. Var du än befinner dig.
Egna streckkoder
Har du artiklar utan streckkoder? Använd den inbyggda streckkodsgeneratorn för att skapa egna och skriv ut på etikettskrivaren.
Saldovarning
Stå aldrig med en tom lagerhylla eller dammiga hyllvärmare. Den automatiska saldovarningen talar om när det är dags att beställa nya artiklar.
Spårbarhet och FIFO
Hantera batcher enligt FIFO – First In First Out och skapa spårbarhet genom att lägga till kommentarer på uttagen, inleveranserna och inventeringen.
Komplett statistik
Få lättöverskådlig statistik över allt som händer på lagret. Hämta rapporter över lagersaldo, transaktioner och inkurans med några klick.
Se systemet i verkligheten.
Koppla upp med en säljare i en kostnadsfri session och se alla funktioner live.
Några frågor?
Vill du veta mer innan du beställer? Kom i kontakt med någon av våra duktiga representanter och få vägledning till rätt system för dig.
070-607 69 15
Köper du in åt ett större företag?
Få en tydlig implementeringsprocess, skalbar licensiering och anpassningsbar funktionalitet för en policybaserad IT-miljö.