ScanEasy
Enkelt & effektivt lagersystem
Snabb, smart och smidig lagerhantering från 495 kr / månad.
Se ScanEasy live
Se hela systemet live och ställ dina frågor i en gratis session med en av våra trevliga representanter.
Pris & beställning
Skaffa ScanEasy från 495 kr / månad. Lägg till dina optioner och få priset direkt.
För stora företag
Skaffa ScanEasy till ett större företag genom en smidig och stabil inköpsprocess.
Utforska ScanEasy
Funktioner & egenskaper
- Visar artikelinfo, lagersaldo och lagerplats
- Inleveransläge för påfyllning av lager
- Utleveransläge för uttag från lager
- Stödjer scanner och streckkoder
- Utskrift av egna streckkoder
- Snabbinventering av saldo
- Automatisk saldovarning
- Saldouppdatering i realtid
- Heltäckande statistikrapporter
- Beställningsunderlag till leverantörer
Ett enkelt arbetsflöde
1
Registrera
Du börjar lagerhanteringen i ScanEasy genom att registrera artiklarna i systemregistret.
Läs hela
Här läggs artikelnummer, benämning, streckkod m.m. in i färdiga fält. Du kan även koppla bilder till dina artiklar för extra tydlighet.
För att optimera lagersaldot kan du ange en nivå på varje artikel där du ska få notis om att fylla på lagret. Du kan även ange artikelns inköpspris för att i varje ögonblick ha full koll på lagervärdet.
Klart! Ditt ScanEasy är nu förberett för inventering, uttag och inleverans.
2
Plocka ut
Du väljer enkelt vilken artikel du vill plocka ut genom att skanna streckkoden eller använda rullistan.
Läs hela
I autoläget räknar systemet helt automatiskt ner lagersaldot när du scanner streckkoden.
För att plocka ut ett större antal artiklar används med fördel det manuella läget. Här talar du enkelt om antalet som ska plockas ut med siffertangenterna. Du kan även skriva en kommentar på uttaget för att knyta transaktionen till exempelvis en order.
När saldot på en eller flera artiklar når den varningsnivå du bestämt tänds notisen om att beställa nya artiklar.
3
Fyll på
Från beställningsnotisen kan du gå direkt till den inbyggda beställningsfunktionen.
Läs hela
Här får du ett färdigt förslag med alla artiklar som nått de varningsnivåer du ställt in.
Från förslaget generera du enkelt en komplett inköpsorder som pdf. Klar att skicka från systemet direkt till din leverantörs e-post.
När en beställning är gjord och artiklarna anländer öppnar du inleveransfönstret. Streckkoden skannas och antalet anges. Klart!
Så enkelt är det att digitalisera ditt lager
ScanEasy är ett komplett digitalt lagersystem med allt som behövs för att överblicka, hantera och följa upp ditt lager från datorn.
Läs hela
Med ScanEasy går du snabbt över till proffsig digital lagerhantering. Du sköter enkelt uttag, påfyllning och inventering med den trådlösa scannern. I bakgrunden håller systemet full koll på saldona och alla transaktioner som skett. Med några klick kan du när som helst hämta lättöverskådliga och exporterbara statistikrapporter över allt som hänt på lagret. Du får dessutom automatisk saldohantering vilket både hjälper till att hålla nere lagervärdet samtidigt som brister elimineras.
Allt som behövs för att komma igång med din nya digitala lagerhantering är ScanEasy och en platta, laptop eller stationär dator i anslutning till lagret.
Upplev fördelarna
Om du idag hanterar lagret manuellt och lägger mycket tid på att räkna och rätta saldon kommer ScanEasy revolutionera din lagerhantering.
Läs mer
Ett lagersystem som ScanEasy, även kallat lagerhanteringssystem, lagerhållningssystem, lagerprogram, inventeringsprogram, WMS med mera, förbättrar kraftigt produktiviteten, arbetsmiljön och servicenivån jämfört med manuell hantering. Läs mer om fördelarna med ScanEasy nedan.
Enkelt användande
Mer lättöverskådligt än en mobilapp och färre klick än ett fullskaligt affärssystem – ScanEasy är optimerat för lagerhantering.
Full koll på saldot
Håll full koll på saldot utan att behöva gå ut på lagret och räkna. Se aktuellt saldo direkt på skärmen – var du än befinner dig.
Egna streckkoder
Har du artiklar utan streckkoder? Använd den inbyggda streckkodsgeneratorn för att skapa egna och skriv ut på etikettskrivaren.
Saldovarning
Stå aldrig med en tom lagerhylla eller för mycket på lager. Den automatiska saldovarningen talar om när det är dags att beställa nya artiklar.
Spårbarhet och FIFO
Hantera batcher enligt FIFO – First In First Out och skapa spårbarhet genom att lägga till kommentarer på uttagen, inleveranserna och inventeringen.
Komplett statistik
Få lättöverskådlig statistik över allt som händer på lagret. Hämta rapporter över lagersaldo, transaktioner och hyllvärmare med några klick.
Detta säger våra kunder
ScanEasy är ett otroligt populärt lagersystem hos små, medel och stora företag över hela Sverige. Systemets enkelhet, flexibilitet och skalbarhet gör att det passar alla branscher och alla storlekar på verksamhet. Allt från det lokala vårdföretaget till den stora industrikoncernen.
Utvalt kundcitat
”Med ScanEasy har vi fått mycket bra kontroll på vårt färdigvarulager. ScanEasy gör det enkelt att både lägga in artiklarna på lager samt hantera våra utleveranser.”
Jonas Karlsson | Produktionschef | Reviva Plastics
Därför är ScanEasy ledande inom lagerhantering
Utformat för användaren. Byggt för effektivitet.
Med ScanEasy får du enklast tänkbara arbetsflöde. Ett exempel är att plock från lagret sker med det som kallas one-click. Detta är unikt för ScanEasy och innebär att hela uttaget sker med ett enda tryck på scannern. Kan det bli enklare?
Läs hela
Det intuitiva användargränssnitt gör att alla användare snabbt kommer in i systemet – oavsett tidigare datorvana. Detta gör ScanEasy till det perfekta valet för företag och organisationer där det inte finns behov av avancerade funktioner eller integrationer. Utan där det viktiga är att på ett enkelt sätt få få koll på lagret.
Smidig installation och inkörning
ScanEasy har en smidig implementeringsprocess som gör att verksamheten kan börja använda systemet och se resultaten direkt. Allt som behövs är en platta, laptop eller stationär dator i anslutning till lagerhanteringen.
Läs hela
Hela installationen görs via fjärruppkoppling och tar ca en timme. En tekniker hjälper till hela vägen från leverans och uppackning till att artiklarna kan hanteras. När programvaran lämnas över till dig är den testad och introducerad, så att du kan köra igång med din nya lagerhantering direkt.
Från den lilla till den stora verksamheten
Den fantastiska skalbarheten i ScanEasy gör att systemet passar lika bra i den lokala servicefirman som i den globala koncernen. Gemensamt för båda verksamheterna är att användarna får enkel lagerhantering.
Läs hela
ScanEasy fungerar lika bra till ett enda lager och installerat på en enda dator. Som det gör i en global IT-infrastruktur med hierarkier, kluster och policys. Capplon har erfarenheten och modellerna för att jobba med alla behovsbilder – stora som små.
Se systemet live
Koppla upp med en säljare i en helt kostnadsfri session och se alla funktioner i verkligheten.
Starta en session nu? Ring 0370-65 69 19
Kom igång med ScanEasy
Införskaffning av ScanEasy.
Utvecklat i Sverige av Capplon AB.
För ett eller flera lager.
För stationär dator, laptop eller platta med Windows 10 / 11.
Detta ingår
- Alla tillgängliga systemfunktioner
- Obegränsat antal användare
- Fri systemintroduktion
- Ingen bindningstid
- Fri support via telefon och mail
- Digital svensk manual
- Produktionsläge och testläge
- Installationspaket för Windows
- Microsoft SQL databas
- SAP Crystal Reports statistikmodul
Optioner
- Installation i servernätverk / molntjänst
- Scanner Datalogic QBT2131
- Etikettskrivare Zebra ZD220
495 kr / månad
(per lager, exkl. moms)
Gör en offertförfrågan online och få ett färdigt erbjudande direkt till din mail.
Eller
Gör en intresseanmälan, få gratis konsultation eller boka en demo.
ScanEasy är en komplett systemlösning för lagerhantering vanligen benämnd som lagersystem, lagerhanteringssystem, lagerhållningssystem, Warehouse Management Software (WMS), lagerprogram, inventeringsprogram med flera.
Köper du in åt en större organisation?
Få en stabil implementeringsprocess, skalbar licensiering och anpassningsbar funktionalitet för en policybaserad IT-miljö.