ScanEasy
Enkelt & effektivt lagersystem
ScanEasy
Uppdatera dina saldon med ett klick.
Från 495 kr / månad.
Det enklaste systemet för in- och uttransaktioner
Upptäck vad som gör ScanEasy till ett av marknadens populäraste lagersystem. Det användarvänliga gränssnittet och scannerstöd gör att alla kan utföra in- och uttransaktionerna utan upplärning. Kan det bli enklare?
Så fungerar ScanEasy
Scannerstöd
Sikta mot streckkoden och tryck av för att uppdatera lagersaldot.
Saldovarning
ScanEasy håller hela tiden koll saldona och ger notiser när det är dags att beställa nytt.
Statistik
Se saldon, historik och beställningsbehov i lättöverskådliga rapporter.
Allt ingår
Oavsett vilket abonnemang du väljer så ingår en mängd smarta funktioner från start. Du får dessutom alltid obegränsat antal användare, artiklar och transaktioner inkluderat i kostnaden. Klicka på pilarna nedan för att läsa mer om varje funktion.
Lagersaldo
ScanEasy visar lagersaldot i realtid för en, flera eller alla artiklar.
Lagerplats
Artiklarna kan kopplas till en lagerplats så att denna syns både vid plock och inleverans.
Artikelinfo
Utöver lagerplats kan ScanEasy visa artikelns benämning, inpris/utpris, leverantör, produkbild och förpackningsstorlek.
Plock
ScanEasy stödjer plock av artiklar och räknar ner lagersaldot vid uttag.
Inleverans
ScanEasy stödjer inleverans av artiklar och räknar upp lagersaldot vid påfyllning.
Inventering
ScanEasy stödjer inventering av artiklar och justerar aktuellt lagersaldo vid uppdatering.
Scannerstöd
ScanEasy har ett inbyggt scannerstöd som effektiviserar uttag, inleverans och inventering.
Streckkoder
ScanEasy stödjer alla typer av streckkoder och kan dessutom skapa egna streckkoder ifall de saknas från leverantör.
Etiketter
En direktkoppling till etikettskrivare gör att egna streckkoder kan skrivas ut på proffsiga självhäftande etiketter. Klara att märka artikeln eller hyllkanten med.
Saldovarning
Smart saldovarning skapar notiser när en eller flera artiklar har nått beställningspunkt. En översiktrapport visar snabbt aktuella behov.
Statistik
En inbyggd statistikmodul skapar filtrerbara, sorterbara och utskrivbara rapporter över lagersaldo, transaktioner och inkurans.
Inköpsorder
ScanEasy stödjer beställningar mot leverantörer via inbyggd e-post. Inköpsorder kan dessutom kopplas direkt till beställningsbehoven vilket minimerar administrationen.
Välj abonnemang
Bas
Instegssystem som installeras på 1 dator. Kan uppgraderas till Moln eller Nätverk.
495 kr / månad
(Installation tillkommer)
Lagerhantering
✓
Artikelinformation
✓
Statistik
✓
Fri support
✓
Produktionsläge och testläge
✓
Populärast
Moln
Ingen installation och obegränsad tillgång till lagret från vilken webläsare som helst.
995 kr / månad
(Registrering tillkommer)
Lagerhantering
✓
Artikelinformation
✓
Statistik
✓
Fri support
✓
Produktionsläge och testläge
✓
Moln-drift
✓
Nätverk
Perfekt för företag med egen nätverksmiljö. Installeras och driftas i egen regi.
Offert
(Förfrågan i nästa steg)
Lagerhantering
✓
Artikelinformation
✓
Statistik
✓
Fri support
✓
Produktionsläge och testläge
✓
Nätverksinstallation
✓
Flera lagerställen
✓
Kom igång direkt
ScanEasy är ett komplett digitalt lagersystem med allt du behöver för att hantera, överblicka och följa upp ditt lager från datorn.
Läs hela
Allt är förberett från start så att du snabbt kommer igång med din nya lagerhantering. Scanner och skrivare är dessutom plug-n-play så att du kan börja scanna dina streckkoder direkt.
Behöver du hjälp på vägen finns fri support att tillgå samt en inbyggd manual med smarta tips och trix. Du kan vara helt säker på att vi är med dig hela vägen till ditt lager är uppsatt i ScanEasy.
Beställ ditt system snabbt, smidigt och säkert
Få en trygg köpupplevelse med vår smidiga beställningsprocess. Allt är förberett från start så att du inte behöver tänka på detaljerna.
1 – Välj licens
Välj ditt abonnemang här på webben eller kontakta vårt säljteam för att genomföra din beställning.
Läs hela
När du slutfört din beställning får du en orderbekräftelse med en komplett kom-igång-guide som tar dig hela vägen till ett uppsatt system.
Har du valt till scanner eller etikettskrivare skickas dessa till din angivna postadress inom några dagar.
Vårt säljteam tar kontakt med dig i samband med din beställning och stämmer av att allt blivit levererat som förväntat.
2 – Konfigurera
Systemet kommer förberett med allt du behöver och kan börja användas direkt.
Läs hela
Du lägger enkelt in dina första artiklar i det lättöverskådliga artikelregistret. Här anger du artikeldatan i färdiga fält och kompletterar med snygga produktbilder.
När dina artiklar är upplagda i registret kan du gå direkt till inleveransfönstret och ange hur mycket du har på hyllan.
Klart! Ditt ScanEasy är nu uppsatta för uttag och inleverans och inventering.
3 – Testa
När konfigurationen är klar är det bara att börja testa. Välj utleverans eller inleverans och starta.
Läs hela
I autoläget hittar systemet automatiskt artikeln och räknar ner lagersaldot när du scannar. Du kan självklart använda mus och tangentbord för att göra samma sak.
För att plocka ut ett större antal artiklar används med fördel det manuella läget. Här anger du enkelt antalet som ska plockas ut med siffertangenterna.
Vill du läsa på extra finns färdiga exempel och guider inne i systemet som gör det enkelt att lägga upp dina artiklar och börja testa transaktionerna.
Behöver du ytterligare stöd finns en tekniker alltid tillgängliga med fri svensk support över telefon och mail.
Du är i gott sällskap
ScanEasy är ett otroligt populärt lagersystem hos små, medelstora och stora företag över hela Sverige. Systemets enkelhet, flexibilitet och skalbarhet gör att det passar alla storlekar på verksamhet och alla branscher. Från det lokala vårdföretaget till den stora industrikoncernen.
”Med ScanEasy har vi fått mycket bra kontroll på vårt färdigvarulager. ScanEasy gör det enkelt att både lägga in artiklarna på lager samt hantera våra utleveranser.”
Jonas Karlsson | Produktionschef | Reviva Plastics
Innovation för dig
Utformat för användaren. Byggt för effektivitet.
Med ScanEasy fås enklast tänkbara logistikflöde. Det tydligaste exemplet är att uttag kan ske med det som kallas one-click-move. Detta är unikt för ScanEasy och innebär att hela uttaget sker med ett enda tryck på scannern.
Läs hela
Det intuitiva användargränssnitt gör att alla användare snabbt kommer in i systemet – oavsett tidigare datorvana. Detta gör ScanEasy till det perfekta valet för företag och organisationer där det inte finns behov av avancerade funktioner eller integrationer. Utan där det viktiga är att på ett snabbt och enkelt sätt få få koll på lagret.
Från den lilla till den stora verksamheten
ScanEasy har en fantastisk skalbarhet som gör att systemet passar lika bra i den lokala servicefirman som i den globala koncernen. Gemensamt för alla verksamheter är att användarna får enklast tänkbara lagerhantering.
Läs hela
ScanEasy fungerar lika bra installerat på en enda dator för ett enda lagerställe. Som det gör i en global IT-infrastruktur med hierarkier, kluster och policys. Capplon har erfarenheten och modellerna för att jobba med alla behovsbilder – stora som små.
Fler höjdpunkter
Om du idag hanterar lagret manuellt och lägger mycket tid på att räkna och rätta saldon kommer ScanEasy revolutionera din lagerhantering.
Läs mer
Ett lagersystem som ScanEasy, även kallat lagerhanteringssystem, lagerhållningssystem, lagerprogram, inventeringsprogram, WMS med mera, förbättrar kraftigt produktiviteten, arbetsmiljön och servicenivån jämfört med manuell hantering. Läs mer om höjdpunkterna i ScanEasy nedan.
Enkelt användande
Mer lättöverskådligt än en mobilapp och färre klick än ett fullskaligt affärssystem – ScanEasy är optimerat för lagerhantering.
Full koll på saldot
Håll full koll på saldot utan att behöva gå ut på lagret och räkna. Se aktuellt saldo direkt på skärmen – var du än befinner dig.
Egna streckkoder
Har du artiklar utan streckkoder? Använd den inbyggda streckkodsgeneratorn för att skapa egna och skriv ut på etikettskrivaren.
Saldovarning
Stå aldrig med en tom lagerhylla eller dammiga hyllvärmare. Den automatiska saldovarningen talar om när det är dags att beställa nya artiklar.
Spårbarhet och FIFO
Hantera batcher enligt FIFO – First In First Out och skapa spårbarhet genom att lägga till kommentarer på uttagen, inleveranserna och inventeringen.
Komplett statistik
Få lättöverskådlig statistik över allt som händer på lagret. Hämta rapporter över lagersaldo, transaktioner och inkurans med några klick.
Se systemet i verkligheten
Koppla upp med en säljare i en helt kostnadsfri session och se alla funktioner live.
Ta kontakt med oss
Vill du veta mer innan du beställer? Kom i kontakt med någon av våra duktiga representanter och få vägledning till rätt abonnemangsform för dig.
070-607 69 15
Köper du in åt ett större företag?
Få en tydlig implementeringsprocess, skalbar licensiering och anpassningsbar funktionalitet för en policybaserad IT-miljö.