TrafficBizNet®
Ordersystem för transporter & servicearbeten.
Ett komplett system för orderhantering.
TrafficBizNet är ett komplett ordersystem som sammanlänkar och optimerar processerna i din transportverksamhet.
Läs hela
Intelligenta moduler för ordermottagning, transportledning, avrapportering och fakturasammanställning automatiserar hela uppdragshanteringen från bokning till faktura. Systemet integrerar dessutom dina andra datasystem vilket gör att du kan hantera all information i en enda IT-miljö. Upptäck hur du kan öka kundnöjdheten, optimera resursanvändningen och minska administrationen redan idag.
Kundreferenser.
”Capplon har hjälpt oss att växa. Utan Capplon, och företagets logistiksystem TrafficBizNet, hade vi inte varit där vi är idag. Systemet är mycket smidigt och helt ovärderligt för oss.”
Arne Widegren | W.A.C Recycling
”Sedan vi införde TrafficBizNet är våra arbetsdagar mycket lugnare, ingen stress, allt är planerat och vi har full kontroll.”
Camilla, Thomas och Tommy | Ramneskogs Recycling AB
”TrafficBizNet har underlättat vårt arbete något helt makalöst. Hade vi haft kvar det gamla systemet vet jag inte hur vi skulle klara det flöde vi har idag.”
Mattias Skog | BMR Produkter AB
”Capplon har varit en mycket seriös partner genom hela implementationen och har tack vare sitt starka processtänk förstått våra behov och krav mycket väl.”
Robert Svensson | Nässjö Miljö och Återvinning
Höjdpunkter.
Enkelt orderflöde
Arbetsflödet i TrafficBizNet följer en mycket tydlig och enkel struktur vilket gör det smidigt för alla som jobbar i systemet att slutföra momenten och knuffa order framåt.
Läs mer
Alla uppdrag får ordningen boka, planera, rapportera och fakturera. På så sätt finns det ingen risk att information hamnar mellan stolarna samtidigt som det är mycket enkelt för alla att överblicka, förstå och följa flödet på varje order.
Effektiv transportledning
Ett effektivt transportledningssystem / transportplaneringssystem sparar både tid och mil.
Läs mer
Den lättöverskådliga planeringsvyn och den interaktiva kartan i TrafficBizNet visar exakt vad som är planerat på respektive fordon. Smarta färgkoder, informationsbrickor och filter gör det enkelt att hitta en optimal uppdragsfördelning samt undvika tomkörningar. Dessutom budas, omfördelas och makuleras uppdrag med några klick utifrån ändringar som sker på kundsidan.
Kopplat till din fakturering
Den smarta integrationen till ditt ekonomisystem / affärssystem gör att hela faktureringen sköts med några klick.
Läs mer
Den bakomliggande arkitekturen sammanställer automatiskt de utförda uppdragen till kompletta fakturaunderlag. Alla orderrader skjuts snyggt in i tur och ordning med rätt prislista. Helt färdigt att överföra till ekonomisystemet och skicka till kund.
Snabbfakta ordersystem.
Vad är ett ordersystem?
Ett ordersystem, även kallat arbetsordersystem, faktureringssystem, logistiksystem och bokningssystem och TA system är en mjukvara som används av företag och organisationer för att förenkla orderhanteringen och skapa en bättre kundupplevelse.
Läs hela
Ordersystemet kan med fördel integreras med ett ekonomisystem eller affärssystem för att koppla samman och digitalisera hela orderflödet. Från ordermottagning och uppdragsplanering till rapportering och fakturering.
Funktioner för transportföretag.
Ett ordersystem som är anpassat för transportbranschen (ofta kallat transportplaneringssystem eller transportledningssystem) används av åkerier och lastbilscentraler för godstransport, skrot, avfall, slamsugning, spolning, service, maskinarbeten m.m.
Läs hela
Ett system för transportbranschen behöver ha specifika funktioner för att fungera optimalt. Exempelvis en kartmiljö med uppdrag och fordon, rapportering via mobiltelefon, containerspårning samt miljöstatistik.
Så optimeras ditt orderflöde.
Ordermottagning
En färdig koppling till ekonomisystemet som automatiskt hämtar all nödvändig kunddata.
Trading
Möjlighet att sätta förhandlade priser på varje uppdrag – utan att prislistan förstörs.
Exakta adresser
Möjlighet att ange exakt uppdragsplats i den inbyggda kartmiljön.
Transportplanering
Stöd till planeraren genom färgkoder, sorteringsmöjligheter och kartmiljö.
Mobil / platta
Mobil kommunikation för att skicka all uppdragsinformation direkt till chauffören.
Samlingsfaktura
Funktionalitet som automatiskt sammanställer orderinformationen till färdigt fakturaunderlag.
Uppföljning
Statistikmodul där verksamheten kan följas upp övergripande och i detalj.
Kundportal online
Möjlighet för kunderna att själv följa sina uppdrag och hämta sin statistik.
moln eller dator
Möjlighet att köra systemet på egen server eller i en molnlösning.
Kom igång med TrafficBizNet.
Från
3900
kr / månad*
*Avser leasing av systemversion Standard
Ingår alltid vid beställning
Obegränsat antal användare
Ett obegränsat antal användare kan läggas till utan några tillkommande kostnader.
Fri svensk support
Fri support via mail eller telefon där svar lämnas direkt av en insatt tekniker.
Installation
All installation och konfiguration ingår så att fokus kan hållas på ordinarie verksamhet.
Utbildning
Utbildning för användarna kan bokas kostnadsfritt i samband med driftstart.
Orderfunktioner
Alla menyer för att boka, planera, rapportera och fakturera ingår från start.
Statistikmodul
En gedigen rapportgenerator för kundstatistik och intern uppföljning är inbyggd i systemet.
Förberett för fordonsdatorer
Systemet levereras fullt förberett för att kopplas ihop med mobiltelefoner och plattor.
Artiklar och register
Konsultation och uppbyggnad av nödvändiga register ingår i samband med installationen.